تغيير شكل پورفیرین­ ها از حالت مسطح
درباره وبلاگ

به وبلاگ من خوش آمدید.این وبلاگ به خاطر بابای مهربونم که عمرشو صرف تعلیم وتربیت دانش آموزان وما کرد تا همه دکتر ومهندس بشویم .روحش همیشه شاد. به خاطر اینکه چون سکته قلبی ناگهانی ما را ترک کرد و ما را تنها گذاشت. من سعی کردم تمام علائم و راهکارهای آن را برای استفاده در دسترس همگان بگذارم به امید روزی که هیچ بابا ومامانی ناگهانی بچه هاشونو ترک نکنند و سایه آنها سالهای سال بالای سربچه هاشون بموند.هر کسی که از مطالب وبلاگ استفاده می کند یک فاتحه هم برای بابام بخوند.ممنون ."بابا خیلی خیلی خیلی دوستت دارم."
آخرین مطالب
پيوندها

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان غلام_افرا و آدرس gholamafra20.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





نويسندگان


<-PollName->

<-PollItems->

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 31
بازدید دیروز : 9
بازدید هفته : 272
بازدید ماه : 271
بازدید کل : 222759
تعداد مطالب : 377
تعداد نظرات : 18
تعداد آنلاین : 1



كد ماوس



عکس قلب و لب



کد متحرک کردن عنوان وب


ابزار وبلاگ  ,کد تغییر شکل موس برای وبلاگها و سایتهاکد تغییرشکل موس

بِسْمِ اللّهِ الْرَّحْمنِ الْرَّحيمْ اللّهُمَّ كُنْ لِوَلِيِّكَ الْحُجَّةِ بْنِ الْحَسَنِ صَلَواتُكَ عَلَيْهِ وَعَلى آبائِهِ في هذِهِ السّاعَةِ وَفي كُلِّ ساعَةٍ وَلِيّاً وَحافِظاً وَقائِدا ‏وَناصِراً وَدَليلاً وَعَيْناً حَتّى تُسْكِنَهُ أَرْضَك َطَوْعاً وَتُمَتِّعَهُ فيها طَويلاً
غلام_افرا
علمی / مذهبی /تاریخی

تغيير شكل پورفیرین­ها از حالت مسطح

 

هسته پورفیرین­ها خاصيت انعطاف پذيري دارد و بر حسب شرايط چهار نوع صورت­بندي را به خود مي­ﮔيرد:

 

1.صورت بندي زيني شكل

 

2.صورت بندي چين­چين

 

3.صورت بندي گنبدي شكل

 

4.صورت بندي موجي شكل

تغییر شکل پورفیرین از حالت مسطح معمولاً به گروه­های جانشین شده در موقعیت مزو بستگی دارد، ازدحام فضایی گروه­های جانشین شده در سطح بیرونی پورفیرین و نیز گروه­های جانشین شده حجیم در موقعیت مزو (گروه­های آلکیل حجیم) باعث تغییر شکل چین­چین پورفیرین می­شود. تغییر شکل زینی مخلوطی از این دو حالت است. تغییرشکل­های چین­چین و زینی از موارد شناخته شده­ای هستند، که باعث تغییرات مهم در خواص طیف بینی و شیمیایی درشت مولکول پورفیرین می­شود. خواص شیمیایی شناخته شده شامل پتانسیل­های اکسایش، بازیسیته اتم­های نیتروژن درونی و میل ترکیبی لیگاند محوری از طریق کج شکلی غیر مسطح است، اصلاح می­شود. این موارد می­توانند درعملکرد زیستی کوفاکتور پورفیرین در پروتئین­ها نفوذ کنند. در کاربردهای غیر زیستی پورفیرین­ها، بر هم­کنش­های میزبان- مهمان، انانتیومرگزینیو اپوکسایش کاتالیزگری می­تواند به خوبی با تغییر شکل غیر مسطح هماهنگ شوند. جانشینی که باعث تغییر شکل از حالت مسطح می­شود به وسیله رزونانس رامان، HNMR و طیف­بینیUV-Vis ثابت شده است. هم­چنین ارتباط میان جابه­ جایی قرمز نوار جذبی و تغییر شکل غیر مسطح بزرگ مولکول پورفیرین از نقطه نظر تئوری مهم است، چون طیف مذکور به­ عنوان ردیاب ساختار هِم (پورفیرین آهن)، کلروفیل، رنگدانه­ های فتوسنتز و کوفاکتورتتراپیرول درپروتئین مورد استفاده قرار می­گیرند. اولین بررسی بین غیر مسطح بودن و جابه­جایی قرمز در طیف نوری پورفیرین غیر مسطح، مطالعه در مورد اکتااتیل­تترااتیل پورفیرین [MOETpp, (M = Zn)] بود.



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه: